Zitajongeneelen.reismee.nl

hoog in de lucht

Lieve allemaal,
Vrijdag 3 juli ben ik samen met Veerle vertrokken naar Bali. Nu ik dit schrijf is het alweer zaterdag 4 juli. Wat gaat de tijd toch snel. Toen de grote dag eraan zat te komen besefte ik niet dat ik naar Bali zou gaan voor 6 weken. En als ik eerlijk ben doe ik dat nog steeds niet. Donderdag heb ik mijn diploma uitreiking gehad en afscheid kunnen nemen van mijn vrienden. En toen kwam toch echt die vrijdag, de dag waarop ik toch echt mijn koffer moest gaan inpakken.. Wat heb ik daar een hekel aan. maar goed gelukkig bestaan daar moeders voor die altijd hun kinderen willen helpen met dat soort organiserende activiteiten. Thanks mam!
De koffer was ingepakt en de wijzers van de klok kwamen steeds dichter bij de 5 te staan. 5 uur zouden we vertrekken. Na een paar selfies te hebben gemaakt met de fam met de selfie stick die ik nog van m'n zus heb gekregen, how sweet, konden we dan toch eindelijk vertrekken. O de selfies zijn niet echt bepaald leuk geworden dus die hou ik voor mezelf. Het besef dat we naar Schiphol aan het rijden waren zodat mijn ouders en zus de Benjamin van de fam konden afzetten om naar Bali te gaan voor anderhalve maand drong nog steeds niet door. Die Benjamin ben ik dus he. Eenmaal op Schiphol aangekomen en verenigd te zijn met de fam van Veerle konden we de koffers afgeven na heel lang wachten. 30 kilo was het maximale gewicht wat je mee mocht nemen mijn koffer is 21.8 kilo heel netjes vond ik zelf. mijn handbagage is een splinternieuwe eastpack , want ja ik kan moeilijk op Bali met een Fred of Michael handtas rondlopen. Hier Heb ik voor een 'godsvermogen' zo zei de mams van Veerle dat, tijdschriften ingestopt en ja dat weegt wat zeg pfoe. Daarbij sleep ik ook nog een dikke oude laptop mee. Goh wat is reizen toch zwaar he.
De tijd was aangebroken de tijd om het o zo zware afscheid te nemen. Klinkt misschien lullig maar zo zwaar was het helemaal niet. Natuurlijk ga ik de fam missen hoor daar niet van maar het zijn maar 6 weken, die vliegen zo om. Veerle en ik liepen weg van onze ouders en mijn zus, we keken elkaar aan en moesten lachen want ja daar gingen we dan met z'n tweeën naar Bali, waar we zo lang naar uit hebben gekeken.
Na lang wachten konden we eindelijk het vliegtuig in. Ik keek naar de stoelen en dacht wauw hier kan ik het wel lang uithouden, ik besefte alleen niet dat ik door de first class liep dus dat was even jammer want wij moesten naar de stoelen zonder al te veel luxe. Ik heb nooit langer dan 3uur in een vliegtuig gezeten dus was ik de ingebouwde tablets en ja hoe noem je zo iets een ps3 of zo niet gewend. Dus eigenlijk was het luxe gehalte al boven mijn verwachting. Toen we eenmaal in de lucht waren deelde een steward doekjes uit met een pincet. Ik dacht dat het pincet was bedoeld voor de hygiene maar toen ik een doekje kreeg begreep ik het. Het doekje was bloedheet!
We kregen een menukaart en we konden kiezen uit chicken of salmon. De kip was met rijst en de zalm met pasta. Ik vind rauwe zalm vies en kip eng omdat mijn grootste nachtmerrie is salmonella krijgen. Toch heb ik de kip gekozen. Ik dAcht eigenlijk weer van o wauw krijgen we nu zelfs nog avond eten want we vlogen pas om 21;40. Toen ik mijn maaltijd zag viel het best wel tegen. Ik vond het eigenlijk gewoon echt niet te eten, hartstikke zout. Ik probeerde te slapen maar dat ging niet echt gemakkelijk. Het lawaai van de airco en het feit dat je niet gewoon normaal kan liggen of überhaupt je benen kwijt kan. Pas ergens in de nacht had Veerle uitgevogeld hoe we de stoelen naar achteren kregen.
Na ongeveer 6 uur waren we op Dubai aangekomen. We hadden 2 uur de tijd tot ons volgend vliegtuig zou opstijgen. We werden met een busje naar de AirPort gebracht. We zochten als eerst een toilet op. Daar begon de ellende, er was een normale wc en een voor invalide. De normale was zo een gat in de grond die je ook in Frankrijk op sommige campings hebt. Geef mij maar het invalide toilet hoor.
Het ging vrij vlot voor we weer in het vliegtuig zaten en daar zit ik nu nog steeds. In Nederland is het nu15:01en in Bali19:02. Ik heb in dit vliegtuig ontbeten met noodles was ook even net wat anders dan ik of jullie gewend zijn. Ik heb net geluncht; klein bakje koude noodles met kip, groot bakje met aardappel Pure ik vermoedt uit een zakje waar je water bij moet doen waar mams van moet kokhalzen, en met boontjes, worteltjes en weer kip. Die ik overigens weer heb laten staan uit mijn angst op salmonella. Ik ga weer verder vampire diaries kijken want ja dat kan gewoon.
Liefs Zita

Reacties

Reacties

Sanne

Hoi, ik kwam toevallig op je blog terecht. Heel leuk om te lezen aangezien ik zelf 31 juli ook naar Bali vertrek! Ik ga maar 3 weken maar ben heeel benieuwd

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active