Zitajongeneelen.reismee.nl

Lekker klussen

Wat hebben we genoten in Sanur! We hadden ook eindelijk warm water en echt heerlijk gegeten. Om eerlijk te zijn hebben we niet veel meer gedaan dan strand, eten, slapen, zwembad enzovoort. Ik heb te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor rechten in Leiden samen met menen. Ik blij, papa en mama blij, helemaal leuk.
Donderdag moeten we naar Denpasar om ons visum te verlengen, envrijdag ochtendvertrekken we weer vroeg om naar gili air te gaan, weer met z'n drieën.
We kwamen zondag weer aan in Ubud. We hebben ons verhaal gedaan bij THE green lion over het turtle project. Verder werden we ingelicht over morgen, maandag dus. Veerle en ik zouden eigenlijk eerst vier weken kindergarden doen maar door de vakantie kan dat alleen de laatste drie weken, dus gaan we morgen deelnemen aan ons eerste echte vrijwilligerswerk, renovation.
Maandag ochtend moesten we verzamelen en werden we per zeven met de auto naar de school gebracht. Om bij het schooltje te komen moesten we een zijpad in en daar was een soort van binnenplaats met lokalen omheen. Dat was de school. Best bizar, het was zo klein. Alle banken en stoelen hadden de mensen van de groep van vorige week al buiten neergezet. Er moest veel gebeuren. De lokalen moesten van binnen geverfd worden. De schoolborden moesten een likje verf krijgen. De kozijnen moesten schoongemaakt worden. De boeken moesten schoongemaakt en gesorteerd worden, en de stoelen en tafels moesten een lak laag krijgen. Kortom, er was genoeg te doen. Ik ben eerst met de verfroller aan de slag gedaan. Daarna heb ik de kozijnen schoongeboend. Daarna heb ik nog een paar banken in de lak gezet. Toen was het ineens al bijna 1 uur en konden we opruimen. Eenmaal weer aangekomen bij het huis, gingen we op bed even tijdschriften lezen en zijn we alle drie in slaap gevallen.. Het voelde goed om de school op te knappen, omdat de kinderen er echt wat aan hebben. Ik voelde me na het vluchten van het turtle project een beetje ja hoe zeg ik dat, een soort van schuldig omdat ik naar Bali ben gegaan om hier wat te betekenen voor de mensen. En eigenlijk had ik tot vandaag nog helemaal niks gedaan qua vrijwilligerswerk en was het eigenlijk alleen maar vakantie. Maar ik ga morgen dinsdag dus en woensdag nog de school renoveren en donderdag mijn visum regelen envrijdag tot zondagweer een mini vakantie naar gili air. En dan maandag echt beginnen met de kindergarden voor drie weken lang, en natuurlijk in de weekenden Bali verder verkennen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active