Zitajongeneelen.reismee.nl

Laatste week

We zijn aangekomen in ons hotel, het ziet er prima uit. We hebben ons gelijk omgekleed om naar het strand te gaan, pedang pedang beach. Het is een klein strand tussen twee rotsen in, het is best druk want iedereen komt hier heen om te surfen. Wat is het mooi. We hadden van een aantal mensen vernomen dat single finn echt de beste cocktail bar is. Dus in de avond namen we een taxi naar single finn. We stapten uit en stonden voor een kleding zaak genaamd single finn. Veerle: umh Zita dit is een kleding zaak. Ik moest lachen en dacht o nee he. Maar gelukkig waren we wel op de juiste plek we moesten alleen een stukje verder lopen om bij het restaurant te komen. We hebben lekker gegeten en inderdaad de cocktail, watermelon martini was erg lekker, hier kunnen ze gelukkig wel doseren. We hadden gehoord dat er een beach party was bij pedang pedang. Dus namen we daar een taxi heen. We werden ergens bovenaan een klif gedropt en moesten super veel trappen naar beneden lopen om bij het strand te komen. We hebben het niet laat gemaakt want we waren super moe, we waren ten slotte alom 6:30op. Na al die trappen weer gelopen te hebben was er geen taxi te bekennen. Aan het eind van het grind pad kwamen we Nederlanders tegen die toevallig ook in ons hotel verblijven. Ze vertelde ons dat het nog best ver was. Zij waren aan het wachten op twee vriendinnen die met een scooter werden afgezet. Gelukkig dan konden wij aan de taxi scooter vragen of die ons kon brengen. We zaten met z'n drieën op 1 scooter zonder helm: de chauffeur, Veerle en ik. Ik ben nog nooit zo bang geweest om te vallen. De scooter ging met abnormale snelheid door de scherpe bochten heen. Bij elke heuvel die we op gingen voelde ik me langzaam van de scooter af glijden. De chauffeur bleef maar vragen stellen en ik zei alleen maar help veer ik glij er vanaf. Maar we hebben het overleeft, met hartkloppingen en uitgedroogde ogen van de wind.
Vandaag is het maandag, tijd voor school nummer drie. We werden er heen gebracht met vier andere vrijwilligers. Per tweetal kregen we een klas. Een klas van 30 kindjes. Iedereen had hier een uniform aan in tegenstelling tot de andere scholen. Er waren twee juffen aanwezig, ze waren erg vriendelijk en gaven ons goede tips voor het lesgeven. Eigenlijk hebben we elke dag half half gedaan. Eerst de juffen hun programma en daarna waren wij aan de beurt, en ook nog een liedje samen met de juffen. De kindjes op deze school zijn het minst verlegen. Tijdens een opdracht worden er al dingen aan mij gevraagd in het Bahasa miss miss en de van de vraag snap ik natuurlijk niks. Een jongen begon al in het Engels uit het niets tot 20 te tellen. Je ziet duidelijk dat de kinderen verschillende niveaus hebben. Het is jammer dat we op deze school maar een week zijn. Deze week zijn we voor de laatste keer naar de bintang supermarkt gelopen. Telkens als we daar heen gingen zagen we een bedelende vrouw met een baby op de trap zitten. We hadden bedacht dat we koekjes voor haar zouden kopen en dan kijken hoe ze zou reageren. Ik had de koekjes al in m'n hand terwijl ik de trap op liep. Ze stak haar hand al uit. Ik gaf de koekjes aan haar en ze was zo blij en de baby keek super verbaasd en daarna intens blij. Veerle heeft het stiekem gefilmd. We hebben voor de kindjes snoepjes gekocht om afscheid van ze te nemen. Wat waren ze er blij mee.
Vrijdag ochtendzijn we nAr seminyak vertrokken om daar ons laatste weekend te spenderen.Vrijdag avondwas er een beachparty en zaterdag hebben we gesurfd, naja gesurfd... We wilde namelijk een surf les nemen maar dat was dus best prijzig, en zo moeilijk ziet het er nou ook niet uit. Dus besloten we om een surfboard te huren en het ons zelf aan te leren. We kregen alleen geen beginners board.. Het was echt super moeilijk om alleen al op de plank te blijven liggen. Mijn evenwicht is niet echt goed en dat heb je nou net nodig met surfen. De ene na de andere goede golf kwam. Ondanks dat ik het echt voor geen meter kon vond ik het wel echt leuk. Ik heb er maar 1 schram aan overgehouden dus dat viel ook reuze mee. Veerle wilde nog een manicure en pedicure nemen. ik heb een massage met Zweedse Balinese en Thaise technieken genomen, heerlijk na dat surfen. De volgende dag hadden we zo veel spierpijn, niet normaal. Nu is het tijd om weer naar huis te gaan. Het was een mooie reis die ik nooit zal vergeten

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active