Zitajongeneelen.reismee.nl

Dinsdag en woensdag

Dinsdag hebben we echt veel gedaan. We begonnen de dag met het maken van een flower offering, en waarom ze welke kleur waar plaatsen en waar ze voor stonden. Na de flower offering moesten we een tekening overtrekken op een katoenen doek om de volgende dag het doek te verven. Het heet trouwens batik art. Terug in het huis kregen we de lunch; rijst met kip jaja kip. Ik heb het heel dapper opgegeten en raad eens ik heb nog geen salmonella. Toen we daar mee klaar waren zijn we naar het zwembad gegaan om daar ons kleurtje bij te werken.Om 3 uurmoesten we weer verzamelen, om vervolgens naar de rijstvelden te wandelen, een wandeling van drie uur :0. Maar het was de moeite waard. Ook zijn we naar het hoogste punt geweest zodat we een prachtig uitzicht hadden, jammer genoeg hadden we de zonsondergang gemist maar toch. Eenmaal terug bij het huis was iedereen helemaal kapot. We kregen een welkoms dinner met alle vrijwilligers die het weekend waren aangekomen. Na het avondeten besloten we om nog naar een bar te gaan met zeven mensen. Ze hebben hier hun eigen Heineken bier genaamd bintang. Alles gaat hier op z'n gemak, als je wat wilt bestellen duurt het een tijdje maar goed daar wen je aan. Misschien dat als ik terug ben in Nederland ook alles heeel rustig aan doe... De tijd vloog zo voorbij. We hebben plannen gemaakt voor het weekend met z'n vijven om naar gili trawangen te gaan. We hebben vandaag ook een formulier moeten onderteken dat we ons aan de regels houden. Een van die regels is half 11 thuis zijn. Niemand die het controleert en we waren die avond 11 uur weer thuis. Alleen de honden houden zich aan die regel. Toen wij het huis in wilde stonden de twee honden naar ons te grommen. Uiteindelijk zijn ze gekalmeerd en konden we naar binnen. En wat heb ik lekker geslapen.
Woensdag moesten weom 8 uurverzamelen om vervolgens ons katoenen doek te verven. Het lijkt simpel maar het is best lastig. Omdat we alom 8 uurmoesten verzamelen en het ontbijt erg laat klaar was hebben we weinig gegeten dus hebben we in een restaurant voor ongeveer 1 euro een banana pancake op en lekker dat het was! Morgen, donderdag dus gaan we naar de tempel dus moesten we nog een sarong kopen. Dus gingen we met de taxi naar de markt, omdat we nog moe waren van de heftige wandeling van gister door alle heuvels en onverharde wegen. Ik heb nog wat leuke kleine dingen gekocht. Afdingen is hier normaal, toch voelt het ongemakkelijk ten zij de mensen vervelend zijn. Je kan naar boven waar ook nog marktkraampjes staan, ik voelde me erg op mijn ongemak spullen werden bijna in je handen gestopt en de mensen proberen zo veel mogelijk te verkopen terwijl je eigenlijk maar 1 souvenir wilt hebben. Bij deze mensen was ik voor mijn gevoel erg brutaal en ik heb veel veel minder betaald dan dat ze in eerste instantie vroegen.Om 2 uurmoesten we ons weer verzamelen om een Bahasa les te volgen. Bahasa is de taal die ze hier spreken. Ik vond het verschrikkelijk we kregen 5 minuten de tijd om de woorden te leren om vervolgens 1 voor 1 overhoord te worden, maar ik heb het overleeft en heb ongeveer 2 woorden onthouden: salam en tadik= hoi en nee. Best handig als er continu dingen worden aangesmeerd op ik noem maar wat, de markt. Nu zit ik op het dakterras en hou ik mijn blog bij. We gaan zo uiteten. Byebye

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active